//i'm a noxious,didie noxious !
hEllo,i'm a didie noxious

trying hard to make wonderful memories



Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! take a look of a noxious :D


tulang belakang dulu,kini.selamanya

setiap nafas dihela,tanda nikmat Allah buat kitaa hambaNya


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: DIDIE NOXIOUS
Others:   


bonus.

"salam sejahtera ke atas kamu semua"

bersyukur brada dlm keadaan sihat.
alhamdulillah.
suguh nikmat kurniaan itu besar.

nikmat pandangan yg baik.
aku xperlu memakai 'kanta pembesar' sperti yg lain,
buat aku terpanggil tuk menilai.
persoalan kwn baik aku:
dgn hanya memerhati,kamu fikir kamu layak menghakimi?.
ini bkn menghakimi.
ini hanya sebuah penilaian seorang insan yg sdg berfikir.

yep. pmikiran aku kali ini berkisar apa yg dilihat.
aku lihat kpd home fesbuk yg berbagai2 story mory.
suka. riang. gembira.
tak tinggal kisah sakit hati.
kerna disitu tempat mereka meluah perasaan.
mungkin mereka tak punya tempat tuk meluahkan.
biarkan mereka. beri mereka peluang.
kerna aku juga perlukan ruang itu tuk meluah rasa.

hasil otak yg berfikir.
satu kesimpulan dibuat tanpa ragu.
aku tak pernah ketinggalan tuk hapdet status.

status di hapdet!!
bagi aku:
tdk perlu terlalu idop dlm kemewahan,
cukup skadar bersederhana namun aku bahagia.


kata kawan aku pulak:

bagi aku:
mewah itu bonus.
bahgia itu asas.

otak kembali berfikir.
bonuskah?
mungkin.
tapi bukankah bonus suma mnusia diberi peluang tuk merasainya.
namun kemewahan bkn semua mampu merasainya.
apa tah lagi menikmatinya.

kerna msh ada:
kanak kanak yg duk di tepi jln meminta tuk sesuap nasi.
lelaki tua menaiki basikal mencari kotak tuk dijual bg menyara diri.

otak membuat konklusi:
kemewahan bukan bonus kerna bukan suma blh menikmati.

notaDIDIE:
'jika aku pejalan kaki. lihatlah mereka yg tdk punya upaya berjalan kaki'
'jika aku penunggang basikal. lihatlah mereka yg berjalan kaki'
'jika aku penunggang motorsikal. lihatlah mereka yg menunggang basikal'
'jika aku pemandu kereta. lihatlah mereka yg menunggang motorsikal'

maka aku akan lebih bersyukur.
dan aku akan hidup dalam kesederhanaan.
kerna hidup bersederhana itu.
kau akan kecapi kebahgiaan.

Labels: