//i'm a noxious,didie noxious !
hEllo,i'm a didie noxious

trying hard to make wonderful memories



Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! take a look of a noxious :D


tulang belakang dulu,kini.selamanya

setiap nafas dihela,tanda nikmat Allah buat kitaa hambaNya


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: DIDIE NOXIOUS
Others:   


naNgis bkN jEnayah



tymE keCik2 duLu akU ah priNcEss cry,ngeee...
samPe dA yg mmg kNai akU smatE2 aLunaN suarA mErdU agi lUnak akU,hehehe;p
taPi bilE mSok bAb kwN2 pLak kAt temPat akU yg kUwat naNgis mmg keNa cOp ciwEk!!!
adEk sPupU aku pLak akAn labEl adEk keSayaNganyA kOwek kaLo naNgis tymE brEbUt maEnan,
ish...mCm2 ah peLABELan owaNg2 kAt duNia yg faNa nih,wiyuuuu~

taPi nevErmiNd ah!tymE tUh sumA owAng bLom dPt pEnDIDIkan yg tiNggi agi cAm akU skg
(bLagak ngAt aih!!)wakakakakakakaka...
sO,kPd kOwaNg2 yg asE2 nAk jd owaNg yg edUcatEd,
pLiz cOme..hehehehhe =D
dEn saPe2 yg mAlu nAk naNgis tymE dPt kesUsahan..
siLa jgn sEkat keinginAn hati yg sUci agi mUrni...

why???lEt mE tell u okEssh???
fEst oP oLz,tymE bAby2 yg chUmEl keytA sumA naNgiskaN..kan..kaN...
sO,tangisAn adaLah satU anUgrah Tuhan yg tErhiNgga..kaLo kEyta xnaNgis kOpEm dOc enCem topOk2 baBy kaSi naNgis jugAk!!! (tUk oxygEn) ;p

u oLz gAk jgN marAh kwN2 u oLz yg naNgis tymE putOs chEnta..
bkN apE,b'dsrkAn bAcAan iLmiah aku yg sgt2 uLat bukU bkn ulAt buLu meNyatakan bhw:

" Menangis amat berguna bagi kesihatan jiwa dan emosi seseorang itu. Air mata berperanan dalam mengubati tekanan jiwa yang disebabkan oleh masalah kesihatan fizikal "
( dr. william frEy )

see,akU bkN sdg omong2 kosong!!! dr frEy yg tyPe kAt bukU tUh...
dLm isLam pLak,menangis tUh xsAlah pOn,
taPi kenE tgOk keadAan gAk ah,jgN maEn sembOr ja..

naNgis dLm isLam d bEnarkAn dLm keadAan:
a) menangis kerana mengenangkan dosa-dosa yang lalu dalam taubat memohon keampunan dari Allah swt
b) mengalir air mata kerana takutkan azab-azab Allah swt pada hari akhirat
c) mengalir air mata ketika khusyuk dan sujud kepada Allah swt
d) mengalir air mata ketika berdoa dengan khusyuk dengan mengharapkan Allah swt sebagai tempat bergantung
e) mengalir air mata ketika bertemu sahabat atau saudara yang lama terpisah
f) mengalir air mata ketika melihat kemenangan tentera Islam melawan tentera kuffar


d mOraL valUe is naNgis bkN satU jeNayah besAw
maLah naNgis buLeh jd peNawAr hati yg lUka+seNgsara

dUn bLamE peoPle yg mUdAh naNgis
kErNa naNgis bkN taNda lEmah
aPe agi gUys,jOm kEyta naNgis
huwaaaaaa...sOb3..(gurAu ja!) ;p



Labels: